З березня цього року до законодавства було внесено чимало змін, покликаних врегулювати відносини між працівниками та роботодавцями в умовах нових, воєнних реалій. Розповідаємо про спрощений режим регулювання трудових відносин суб’єктів малого та середнього підприємства, внесені прийняттям Закону № 2434.
9.0.2022р. набув чинності Закон України від 9.07.2022р. за № 2434 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення регулювання трудових відносин у сфері малого і середнього підприємництва та зменшення адміністративного навантаження на підприємницьку діяльність», яким було внесено ряд змін до нормативних актів, що регулюють трудові відносини.
Основні нововведення
Вимоги щодо ведення документації з кадрових питань, прийняття локальних нормативних актів та організаційно-розпорядчої документації, в тому числі щодо режиму робочого часу та часу відпочинку, відпусток, а також інших документів з питань, що врегульовані трудовим договором, не поширюються на роботодавців, які застосовують спрощений режим.
Але обов’язок щодо ведення обліку трудової діяльності в електронній формі та подання звітності стосовно персоналу до державних органів ведення обліку трудової діяльності працівника в електронній формі покладається на роботодавця.
В умовах спрощеного режиму та за умови, що це не суперечить іншим положенням Кодексу законів про працю України, сторони трудового договору можуть на власний розсуд за взаємною згодою врегулювати свої відносини в частині виникнення і припинення трудових відносин, системи оплати праці, норм праці, розміру заробітної плати з урахуванням встановленої законом мінімальної заробітної плати, надбавок, доплат, премій, винагород та інших заохочувальних, компенсаційних і гарантійних виплат, норм робочого часу та відпочинку з додержанням нормальної тривалості робочого часу на тиждень, тривалості щотижневого безперервного відпочинку та інших прав і гарантій, визначених цим Кодексом.
Також розширюються можливості сторін трудового договору регулювати питання надання та використання відпусток, в т.ч. і відпусток без збереження заробітної плати.
Змін зазнав також порядок розірвання трудового договору.
Так, трудовий договір розривається за ініціативою роботодавця шляхом підписання додаткової угоди про розірвання трудового договору або в односторонньому порядку шляхом надсилання працівнику у спосіб, визначений трудовим договором, або рекомендованим поштовим відправленням з описом вкладення офіційного повідомлення про розірвання трудового договору.
У разі надсилання працівнику повідомлення про розірвання трудового договору засобами поштового зв’язку трудовий договір вважається розірваним з наступного робочого дня після дати вручення працівнику офіційного повідомлення роботодавця про розірвання трудового договору або через сім календарних днів з дня надходження поштового відправлення роботодавця у поштове відділення за адресою працівника.
Якщо ви потребуєте кваліфікованої консультації юриста або вам потрібні послуги адвоката – звертайтесь до команди Smartsolutions, яка пропонує якісні рішення у правовій, податковій та фінансовій сферах












