Постійні представництва нерезидентів часто ставлять питання: як зняти ознаку платника податку на прибуток — розглядає Smartsolutions. Таке бажання може бути обумовлене зміною намірів материнської компанії чи самого представництва, зміною ринкових умов чи помилками при постановці на податковий облік. Пропонуємо розібратись, що робити представництвам у випадку, коли вони вже не ведуть господарську діяльність, але фактично вважаються постійними.
З цього питання склалась доволі стала практика. Державна податкова служба України вимагає разом із повідомленням про припинення представництва подати також заяву про ліквідацію. Однак більшість представництв зацікавлені саме в знятті ознаки платника податку на прибуток. Після цього вони бажають продовжувати представницьку діяльність, а не ліквідуватись. В Україні наразі існує певна кількість представництв, які в податковій службі стоять на обліку як постійні, але фактично не здійснюють і не мають наміру здійснювати господарську діяльність.
Питання щодо постановки та зняття з обліку регулюють положення Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 588 від 09.2.20 (надалі — Порядок). Як зняти ознаку платника податку на прибуток.
Так, материнська компанія має діяти наступним чином:
-
повідомити податкову службу про припинення господарської діяльності;
-
розрахуватися з бюджетом — сплатити податок на прибуток та інші податки і збори;
-
подати до податкової служби за місцем обліку розрахунок податкових зобов’язань нерезидентів та звіт про утримання та внесення до відповідного бюджету податків за останній податковий період.
Юристи Smartsolutions мають суттєвий досвід зняття ознаки платника податку на прибуток з постійного представництва без його подальшої ліквідації. Якщо ви є платником податку на прибуток, але не ведете господарську діяльність, хочете припинити таку діяльність або маєте інші причини змінити статус платника податків, наша команда експертів завжди готова прийти на допомогу.












