Сьогодні найкращою інвестицією в майбутнє наших дітей є якісна освіта. Вона починається ще з дитячого садочку, а далі за традиційним шаблоном: школа, вищий навчальний заклад. Прикро, але факт: у більшості випадків якісна освіта — це навчання у приватному навчальному закладі. Для багатьох громадян ціни на такі заклади є непосильними, тому зазвичай українці навчають дітей у державних закладах освіти. Кожен українець має право отримати податкову знижку. Що потрібно знати, щоб використати право на податкову знижку? Податкова знижка на навчання
Податкова знижка на навчання
-
дошкільної (ясла, ясла-садки, дитячий садок, центр розвитку дитини);
-
позашкільної (музичні, художні і спортивні школи);
-
загальної середньої;
-
професійної (професійно-технічної);
-
вищої освіти
Варто зауважити, що до 03.07.208 року ця норма також мала місце, але в іншій редакції і стосувалася лише суми коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних вищих та професійно-технічних закладів. Що потрібно знати, щоб використати право на податкову знижку:
-
Особа, яка претендує на отримання знижки, має бути резидентом України, мати реєстраційний номер облікової картки та отримувати протягом року оподатковуваний дохід у вигляді заробітної плати.
Документи, які платнику податку необхідно мати, щоб скористатися своїм законним правом:
-
Копія паспорта та ідентифікаційного коду.
-
Довідка про заробітну плату (за формою № 3).
-
Копія договору з навчальним закладом.
-
Копії квитанцій (чеків, платіжних доручень) за навчання (оригінали слід зберігати протягом строку позовної давності — 3 роки).
-
Копія документів, які підтверджують ступінь споріднення (свідоцтво про народження, свідоцтво про одруження).
-
Податкова декларація про майновий стан і доходи за звітний період.
Практичні поради щодо заповнення Податкової декларації про майновий стан і доходи
-
Для застосування права на податкову знижку податкова декларація подається до 3 грудня року наступного за звітним. Якщо ви не скористалися правом на податкову знижку або скористалися не в повному розмірі, це право не переноситься на наступний рік.
-
В основній частині декларації заповнюєте свої ідентифікаційні дані та дані контролюючого органу, в який подаєте декларацію (в податковий орган за місцем вашої реєстрації).
-
В Розділі II «Доходи, які включаються до загального річного оподатковуваного доходу» відображаєте суму доходу, отриманого протягом звітного року, який має відповідати формі № 3 довідки про доходи з місця роботи.
-
В Розділі V «Розрахунок суми податку, на яку зменшуються податкові зобов’язання…» в графі 4 вказуєте суму фактично здійснених витрат, дозволених до включення до податкової знижки.
-
В графі 5 «Суму нарахованої заробітної плати…» вказуєте суму отриманого доходу у вигляді заробітної плати. Варто зауважити, що якщо ви отримували податкову соціальну пільгу, то суму заробітної плати необхідно зменшити на цю суму.
-
Графа 6 «Сума витрат платника податку…» буде дорівнювати графі 4, але в межах графи 5.
-
Графа 7 «Сума податку, на яку зменшуються податкові зобов’язання…» відображає суму податку, яку може компенсувати держава. Дані графи 7 переносяться в графу 9 Розділу VI та графу 22.2.
І наостанок: чи варто вам витрачати власний час на всю цю паперову тяганину?
Існують спеціально виведені формули для розрахунку сум, які підлягають поверненню з бюджету, проте для легшого розрахунку пропонуємо простіший алгоритм.
Подібними законопроєктами держава спонукає громадян бути чесними і не йти на компроміс з роботодавцем у вигляді «зарплата в конверті &mdash економія на податках». Якщо ви сумлінно сплачуєте податки, то податкова знижка на навчання може стати приємним полегшенням тягаря фінансових витрат.












