В податковому законодавстві України передбачено механізм, відповідно до якого можна отримати податкову знижку на навчання. Сьогодні ми хотіли б поділитися нашим багаторічним успішним досвідом у відшкодуванні ПДФО в якості податкової знижки на навчання у дошкільних, позашкільних закладах, закладах загальної середньої освіти, професійної (професійно-технічної) чи вищої освіти.
Пропонуємо короткий гайд для визначення наявності потенційної можливості отримання фізичною особою податкової знижки.
Хто може претендувати на отримання податкової знижки
Фізичні особи, громадяни України, які мають офіційний дохід у вигляді заробітної плати. На жаль, дохід фізичної особи-підприємця не бере участі в розрахунку.
Яким вимогам має відповідати заклад освіти
Це має бути виключно вітчизняний заклад освіти, з відповідною акредитацією.
Період декларування
Декларацію про майновий стан і доходи, із зазначеною сумою доходу та сумою понесених витрат необхідно подати не пізніше 31 грудня року, наступного за звітним. Наприклад, зараз триває компанія по декларуванню доходів для отримання податкової знижки за 01 рік.
Обов’язкові вимоги до фізичної особи (далі – декларант) для отримання відшкодування:
– перший ступінь споріднення декларанта з особою, яка отримує навчання, що має бути підтверджена свідоцтвом про народження чи свідоцтвом про шлюб;
– наявність копій платіжних доручень, які підтверджують факт оплати за навчання. Особа, яка декларує доходи, має бути і платником згідно платіжних доручень;
– наявність договору з навчальним закладом освіти, в якому однією зі сторін договору є декларант та окремо зазначено ПІБ здобувача освіти;
– офіційний дохід, який має бути підтверджений довідкою з місця роботи.
Економічна доцільність отримання податкової знижки
Сума податкової знижки становитиме 18% від вартості оплаченого навчання, проте в межах суми сплаченого ПДФО за відповідний період. Згідно з нормами Податкового кодексу України, узгоджена сума податкової знижки перераховується протягом 60 календарних днів з моменту подання податкової декларації. З урахуванням воєнного стану період виплат може бути збільшено.












